Paskelbta temoje: Operatoriaus kelionės

4200 kilometrų be poilsio – beprotybė?
Screen Shot 2015-10-03 at 20.26.01
Tenka išgirsti įvairių nuomonių. Lietuviai linkę teisti, smerkti ir į viską žvelgti neigiamai. Nenoriu moralizuoti tų, kurie mušasi į krutinę ir garsiau už kitus rėkia, kad tai nesaugu, nes turiu su tuo sutikti. Taip, tai yra nesaugu, nes dalyvavimas eisme jau yra nesaugu. Kiekvieną dieną pasaulyje eismo įvykiuose žūsta 3300 žmonių! Transporto priemonė yra baisus ginklas, kuriam naudoti leidimas yra išduodamas kur kas paprasčiau, nei šaunamajam ginklui.
2015-ndkp-trf 43
Gatvės – ne vieta lenktynėms ir mes to niekada nedarome. Oficialiai kartais deklaruojama, kad štai startuoja motociklas ir automobilis, tačiau realiai tarpusavyje nevyksta jokia kova. Ji tiesiog negali vykti, nes tai visiškai skirtingos transporto priemonės ir visiškai skirtingos sąlygos. Čia panašiai kaip rungtyniautų Vilniaus Žalgirio futbolo klubas prieš Kauno Žalgirio krepšinio klubą. Skiriasi net žaidimo taisyklės.
2015-ndkp-trf 2
Visi ištvermės važiavimai, spaudoje vadinami važiavimais greičiui, yra paremti žmogaus asmeninių savybių kompleksu ir galimybėmis. Dažnai girdžiu priekaištus, neva nesaugu taip ilgai važiuoti. Jei būtų kitaip, tai ir fūristams būtų galima važiuoti be poilsio. Turiu priminti, kad bet kokios taisyklės ir įstatymai yra kuriami ginti ir saugoti daugumą. Jie nenumato išimčių iš taisyklių. Kiekvienas mūsų, turbūt, supranta, kad Dominykas Butvilas ar Šarūnas Pladas ir gatvėje gali važiuoti kur kas greičiau nei eilinis jaunuolis. Nes jie treniruoja savo gebėjimus žaibiškai reaguoti į įvairias situacijas, jų gebėjimas suvaldyti automobilį ar motociklą yra nenusakomu skaičiumi kartų geresnis nei niolikinio gaidelio, prisigėrusio alaus ir lekiančio vieškeliu su savo draugais į artimiausią medį. Bet net ir tokiu atveju taisyklės yra visiems vienodos. Tad sunkiasvoriam transportui taikomi ir greičio, ir darbo laiko apribojimai todėl, kad dauguma vairuotojų yra normalūs žmonės, o ne ralių čempionai, o sunkvežimių masė juos daro visuomenei pavojingesniais nei lengvesnės transporto priemonės.
mmm2014 19
Galimybės važiuoti tam tikrą laiką pas įvairius žmones yra labai skirtingos, kaip ir patys žmonės. Vienam ir 300 kilometrų nuvažiuoti yra iššūkis, o kitam be poilsio grįžti iš Anglijos yra vieni niekai. Nebūtinai tas, kuris važiuoja 2000 kilometrų, važiuoja mažiau saugiai nei tas, kuris 300km. Galimi įvairūs variantai. Nėra vienos tiesos. Tad nesiimčiau smerkti nei tų, kurie važiuoja 50 kilometrų, nei tų, kurie važiuoja 5000 km. Juk kiekvienas iš mūsų gali nubėgti kilometrą. Kai kurie pasitreniravę nubėgame 10km ar net 40km. Bet yra žmonių, kurie bėga po 100km – 200km. Sakyti, kad jie durni ir nežino ką daro, turbūt, negalėtume, nors aš sunkiai įsivaizduoju, kaip tai padaryti. Bet kaip tik manau, kad jie žino ką daro kur kas geriau, nei tie, kurie nubėga kilometrą ir galvoja, kad daugiau yra nesaugu, kad geriau jau niekur nebėgti.
mmm2014 59
Dažnai girdimas priekaištas, kad tie tai jau tikrai viršija greitį. Dažniausiai, žinoma, iš tų, kurie patys leistinu greičiu važiuoja tik tol, kol įsibėgėja arba kai stabdo ir matematkos turėjo silpną trejetą, nes nuo mokyklos laikų rūko. O rūko ir dabar. Tik žmona neleidžia autmobilyje rūkyti, todėl tenka dažnai stoti. Sustojus labai stipriai krenta vidutis greitis. Jį pasivyti, neviršijus leistino greičio, neįmanoma. Todėl tūlas lietvis neįsivaizduoja, kaip prie maksimalaus leistino 110km/h galima turėti 105 km/h vidutinį greitį. Galima ! Tiesiog reikia kuo mažiau stoti rūkyti. Ilgose ištvermės kelionėse didelis vidutinis greitis pasiekiamas ne didinant maksimalų greiti, o trumpinant poilsio laiką. Tai yra slidi riba tarp to, kas galima ir to, kas yra nesaugu. Gal čia reikėtų prierašo: „nebandykite to pakartoti namuose“. Turi labai gerai pažinoti savo organizmą ir neperžengti saugios ribos. Dažnai tenka girdėti, kad „vat mane važiuojant naktį migdo“ arba „negaliu vairuoti, kai šalia kas miega“. Taip pat „važiavau važiavau ir dalies neatsimenu“. Tokių dalykų būti negali. Negali važiuoti ties savo galimybių riba. Nori miego – stoji ir miegi. Tik ta riba, kaip sakiau, pas visus yra skirtinga. Važiuojant motociklu viskas dar kitaip nei automobiliu. Važiuojant motociklu daugeliui pirmiausia iškyla fiziologinis klausimas dėl skaudančio užpakalio ar nuovargio, nei dėl miego. Todėl aršiau puola automobilistai, kuriems nuvažiuoti per dieną 1000 kilometrų yra mažesnis iššūkis, nei neužmigti tuojau pat po sočios vakarienės su bokalu alaus. Važiuojant motociklu, kūnas dirba labiau nei sėdint automobilyje. Daug įtakos turi ir oro sąlygos. Bet kuriuo atveju tam, kad galėtum važiuoti ilgai, turi jausts patogiai ir komfortiškai. Apranga turi būti labai patogi. Negali niekur spausti, trinti, veržti. Negali būti šalta, karšta ar šlapia. Tai labai svarbu.
Tad ką daryti, kad nuvažiuoti daugiau kilometrų nei galėjome iki šiol?
Screen Shot 2015-10-03 at 20.22.43
Pradėčiau nuo bendrų sparnuotų frazių, kad visi mes esam labai skirtingi ir individualūs, todėl vieno teisingo recepto tikrai, manau, nėra. Tai, kas tinka man, galbūt, netinka daugiau nei pusei kitų žmonių. Eilės tvarka, turbūt, bandysiu išvardinti tai, kas yra svarbu pagal dažniausiai girdimus klausimus.
Tam, kad nuvažiuotume daug, toli ar važiuoti per visą naktį, reikia būti puikiai išsimiegojus. Miego trūkumo nekompensuos niekas apart miego. Taip, “avansu” neprimiegosi, tačiau bent pora paskutinių naktų prieš rimtesnę kelionę pravartu pailsėti. Ko dažnu atveju nepavyksta padaryti, nes paskutinę nakti, kaip studentai, visi ruošiasi kelionei, pakuojasi daiktus ir panašiai.
mmm2014 23
Antras pagal dažnumą klausimas – ką vartoji? Turima galvoje kavą, energetinius gerimus ar dar kažką, ko aš nežinau. Vieną kartą teko išgirsti klausimą net apie narkotikus. Apsaugok Dieve net nuo tokių minčių, jau nekalbant apie vartojimą. Kava – tai dažniausiai vartojamas gėrimas, siekiant ilgesnio darbingumo. Kiekvienas, turbūt, turi savo nuomonę apie šį tonizuojantį gėrimą, kurio viena pagrindinių sudedamųjų dalių yra kofeinas. Šis alkaloidas daugeliu atveju sumažina mieguistumą, nuovargį, padidina žvalumą, gebėjimą susikaupti ir sutelkti dėmesį, gerėja nuotaika, laikinai atsistato kritęs darbingumas. Tiesa, kai kam gali būti ir priešingas poveikis. Fiziologiškai kofeinas pagreitina medžiagų apykaitą, paspartina šlapimo gamybą, kartais gali pasireikšti ir nepavojingi, bet nelabai malonūs pojūčiai, kaip padidėjęs pilvo pūtimas. Kaip bebūtų, kofeino poveikis pasijunta ne iš karto – kraujo sistemą kofeinas pasiekia per maždaug 45 min nuo suvartojimo. Poveikis juntamas iki 3-5 val.
mmm2014 98
Kiekvienas turi žinoti savo kavos ar kitų kofeino turinčių produktų normą, kuri leistų išlaikyti komfortišką fizinę ir psichologinę būseną. Vienas žmogus per dieną gali išgerti 6 puodelius stiprios kavos ir nepajusti jokio neigiamo poveikio, kitam jau 2 puodeliai gali pasirodyti daugoka – padažnėti pulsas ir pakilti spaudimas. Medikai teigia, kad saugus kofeino kiekis organizmui yra 400mg. tokį kiekį gauname iš 4 puodelių kavos ar dviejų skardinių energetinio gėrimo. Grįžtant prie mano asmeninės patirties – aš stengiuosi kofeino vartoti kuo mažiau. Ne kelionių metu aš kavą vartoju nereguliariai. Būna dienų, kada neišgeriu nė vieno puodelio kavos, o būna, kai išgeriu 3-4. Kodėl važiuodamas stengiuosi nepiknaudžiauti kava – atsakymą perkelsiu į kitą pastraipą.
mmm2014 210
Mano atsakymas į klausimą, ką vartoju – tai vanduo. Šioje vietoje būna klausiamas žvilgsnis… Taip – vandenį. Tikriausiai daugelis atsimena mokykloje per chemijos pamokas išmoktą labai paprastą vandens formulę – H2O, bet, turbūt, ne visi žinome ir įsivaizduojame, koks jis yra svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir mūsų sveikatai. Vandens vartojimas mano ilgose kelionese yra beveik nenutrūkstantis procesas. Aš vandenį iš ant nugaros esančios gertuvės vartoju kas kelis ar keliolika kilometrų, nepriklausomai nuo juntamo troškulio. Daugelis daro klaidą gerdami tik tuomet, kai pajunta troškulį. Troškulys juntamas tuomet, kai organizmas netenka apie 1% skysčių. Tačiau tuo metu jūs jau praleidote tą momenta, kai jums reikėjo papildyti organizmo vandens atsargas.
Vanduo yra vienas iš geriausių maisto produktų, mineralinių medžiagų ir vitaminų tirpiklis, jis perneša įvairias toksines medžiagas iš įvairių organų į kepenis bei inkstus, kurie jas pa. Tad net mažas vandens trūkumas lemia greitesnį organizmo nuovargi, atidumo stoką ir panašius dalykus, be kurių neįmanomos saugios ir ilgos kelionės. Visa tai mes bandome kompensuoti kofeinu, esančiu kavoje ar energetiniuose gėrimuose, bet, kaip žinia, kofeinas skatina skysčių šalinimą iš organizmo. 2004-aisiais metais Pasaulinė antidopingo agentūra išbraukė kofeiną iš olimpinėse žaidynėse draudžiamų medžiagų sąrašo, tad ir ilgose kelionese, manau, tai nedraudžiamas preparatas, tačiau labai svarbu, pavartojus produktų, sudėtyje turinčių kofenino, padidinti ir suvartojamo vandens kiekį.
mmm2014 93
Trečias pagal svarbą faktorius, lemiantis jūsų gebėjimą ilgai važiuoti, yra maistas. Tiesa, žmogus be maisto gali išbūti kur kas ilgiau nei be vandens, bet kūnui reikia maistinių medžiagų tam, kad jis gerai dirbtų ir funkcionuotų. Yra aibės įvairiausių maisto papildų sportininkams, kurių pavartojus, atrodytų, galėtum kalnus nuversti. Šioje vietoje pripažinsiu savo nekompetenciją. Aš nesu sportininkas, todėl nesu išstudijavęs šių maisto papildų gerųjų ar blogųjų savybių, o taip pat savo kūno galimybių juos vartojant. Tiesa, dažnu atveju alkio jausmas yra organizmo reakcija į vandens trūkumą. Tačiau mano atveju, vartojant net didesnį kiekį vandens nei reikėtų, alkio jausmas yra alkio jausmas ir aš jį malšinu viena kita sauja riešutų. Tam, kad sutaupyčiau laiko kelionėje, kuomet tikslas nuvažiuoti kuo greičiau iš taško A į taška B, riešutai man yra geriausias produktas visais atžvilgiais. Tai yra sotus, neužimantis daug vietos, turintis daug įvairiausių maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų. Riešutų nepersivalgai, neapkrauni organizmo. Persivalgius apima mieguistumas, kuris nepakeliui su mūsų tikslais. Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad riešutai turi labai daug kaloriju. Lazdynų riešutai kaloringesni nei šokoladas. Aš dažniausiai iš anksto pasidarau riešutų mišinį, į kurį įtraukiu lazdynų, migdolų, graikinius, anakardžių riešutus. Įsidėjus juos į krepšį ant bako, nereikia sustoti tam, kad įsimestum saują riešutų į burną ir užgertum juos paprastu vandeniu.
2015-ndkp-trf 24
Ketvirta ir, turbūt, paskutinė iš svarbiausių priemonių tikslui pasiekti – komfortas. Taip, tai yra ne ką mažiau svarbu. Važiuojant motociklu jūs neturite galimybės nusistatyti automatinę kondicionavimo sistemą jums maloniausiai 22,6 laipsnių temperatūrai. Kiekvieną laipsnį jums reikia reguliuoti apsirengiant, nusirengiant ar atsegant tam tikras ventiliacijos angas. Šioje vietoje siūlau nepagailėti laiko sustoti ir persirengti tam tikrus drabužius, nes važiuodami jums nepriimtinoje temperatūroje jūs greičiau pavargsite, išgarinsite daugiau vandens, jei karšta ir peršalsite, jei šalta. Važiavimas turi būti maksimaliai malonus, kiek tai leidžia oro sąlygos ir jūsų turimi drabužiai. Todėl drabužių sąskaita niekuomet netaupau ir renkuosi maksimalų temperatūrinį diapazoną ir reguliavimo galimybes turinčius drabužius.
mmm2014 101
Žinoma, yra visa virtinė įvairiausių kitų sudedamųjų dalių, kad kelionė vyktų sklandžiai, ilgai ir saugiai, bet tai dar individualesni dalykai, nei pirmieji keturi.
mmm2014 300
Svarbu keliauti saugiai. Niekuomet nevažiuokite arti savo galimybių ribos. Čia ne lenktynių trasa, kur jūs lenktyniaujate su varžovais. Lenktyniaudami gatvėje, jūs lenktyniaujate su savo mirtimi. Nesvarbu, kad Bubinas nuvažiavo 2000 kilometrų per dieną. Važiuokite tiek, kiek jaučiate galintys įveikti saugiai. Jei jausite, kad galite nuvažiuoti 3000km, tuomet drąsiai važiuokite 2000km. Jūs juos įveiksite saugiai ir tikrai ne paskutinį karta. Sėkmės ir gero kelio!
Screen Shot 2015-10-03 at 20.27.00
Jei jums šis straipsnis buvo naudingas ir norite paremti šį projektą, galite tai padaryti paspaudę žemiau esančią nuorodą:
btn_donateCC_LG

Tema: aut. Aidas Bubinas , Motociklai , Naujienos, informacija , Operatoriaus kelionės , Straipsniai, publikacijos

Ladoga… Ladoga… Ladoga… Tai didžiausias Europos ir 14-tas pagal dydį pasaulio ežeras, užimantis beveik trečdalio Lietuvos dydžio teritoriją. Po ledynmečio buvęs Baltijos jūros dalimi, viduramžiais vaidinęs svarbų vaidmenį prekyboje tarp Rusijos ir Skandinavijos, Antrojo pasaulinio karo metais užšalusiu ežeru vyko maisto tiekimas blokados apsiaustam Leningrado miestui. Turbūt tiek žino kiekvienas baigęs vidurinę mokyklą. Šiek tiek mažiau žmonių žino, kad didesnė dalis Ladogos ežero ir jo apylinkių iki Antrojo pasaulinio karo priklausė suomiams, o senasis Ladogos ežero pavadinimas Neva suomių kalba reiškia – pelkė.
ladoga1
Būtent dėl pelkėtų Ladogos apylinkų ežeras žinomas daugeliui automobilistų, besidominčių bekelės varžybomis. Ladoga arba kitaip „Ladoga trophy“ – tai 19-tą kartą vykusios varžybos. Virš 200 šimtų vienetų technikos ir 500 žmonių susirinko pabraidžioti pelkėse. Skaitote jau penkias minutes ir vis dar nesuprantate, kaip susijęs ežeras, pelkės, visureigiai su motociklais? Keletą metų šiose varžybose buvo ir moto įskaita. Tiesa, motociklų įskaitos dalyviai buvo leidžiami vienos iš visureigių klasių trasa. Man taip pat Ladoga asocijavosi sulig stogų paskendusiais visureigiais, kur virš balos kyšo tik oro paėmimo vamzdžiai. Sunku įsivaizduoti šalia “važiuojantį” motociklą. Tačiau, žvelgiant į istorines moto klasės nuotraukas, tenka patikėti, kad tai vyko. Laiko norma, per kurią dalyviai privalėjo įveikti specialų ruožą (greičio ruožu neapsiverčia liežuvis vadinti), taip pat įspūdinga ¬– penkiems kilometrams įveikti skiriamos aštuonios valandos. Būtent tokios Ladogos įveikinėti susiruošiau ir aš, kai organizatoriai paskelbė atnaujinę moto įskaitą. Buvo keletas įspėjimų, kad atnaujintoje įskaitoje organizatoriai nesiruošia žudyti nei technikos, nei dalyvių ir tai bus visai kitokia moto įskaita, nei numirusioji prieš kelis metus. Nesurinkus reikiamo dalyvių skaičiaus, norinčių iki rankenų skandinti savo techniką, moto klasė buvo panaikinta.
Screen shot 2015-06-17 at 1.27.15 PM
Patikėjusių organizatorių pažadais padaryti visai atskiras trasas motociklams susidarė virš šešių dešimčių. Mano istorija Ladogoje prasidėjo 2014 metų gale. Prieš Naujus metus užsukaus į svečius pas draugą ir tuo pačiu vieną iš Ladogos varžybų komisarų ir daugkartinį Ladogos varžybų dalyvį – Audrių Sutkų. Besišnekučiuojant gavau pasiūlymą dalyvauti Ladogos varžybose motociklu. Kelios mažos smulkmenos. Neturiu motociklo, neturiu patiries ir neturiu komandos partnerio, bet, kaip visuomet, svarbu, kad yra noras ir svajonė. Svajonės dar nebuvo, bet Ladogos sėkla jau buvo pasėta. Praėjus tik savaitei laiko teko sudalyvauti Kauno visureigių klubo tarpušvenčio pasivažinėjime, kurio metu susipažinau su Mindaugu Aškelėnu. Supažindinus su idėja dalyvauti Ladogoje, ilgai įkalbinėti nereikėjo. Kitas žingsnis – motociklas. Reikėjo patikimo ir kokybiško motociklo. Akys nukrypo į Honda CRF450X. Manau, kad tai geriausias kainos ir kokybės santykis. Tačiau tik dėl vieniems estams Honda atstovams Nippon auto žinomų priežasčių šio motociklo nebuvo sandėlyje, o laiko laukti, kol jie atkeliaus, pas mus nebebuvo. Juk reikia šiek tiek ir pasitreniruoti prieš išvažiuojant į vienas rimčiausių bekelės varžybų. Antras variantas – KTM EXC350-F, tikrai ne prastesnis, tačiau brangesnis pasirinkimas. Tenka aukoti finansus vardan galimybės turėti motociklą čia ir dabar. Du vienodi naujutėlaičiai motociklai stovi KTM atstovų Motoshop parduotuvėje ir mes juos galime pasiimti nors šiandien. Kaip žinia, geriausia treniruotė – varžybos. Tad priėmėm sprendimą dalyvauti Lietuvos ir Baltijos šalių Enduro sprinto varžybose. Tiesa, iki Ladogos tik du etapai. Vienas jų Latvijoje, kitas – Lietuvoje šalia Vievio, esančioje Crazy Farm trasoje ir jos apylinkėse. Ir vienoje, ir kitoje trasoje organizatoriai gąsdino daugybe nuvirtusių medžių ir šaknų, per kurias važiuoti mažesnę patirtį turintiems dalyviams yra pavojinga ir nesaugu.
Screen shot 2015-06-17 at 1.22.55 PM
Tai buvo pirmieji mano žingsniai šiame sporte. Daugeliui, turbūt, keistai atrodė mano noras su beveik nuline patirtimi leistis į vienas sudetingiausių bekelės varžybų pasaulyje, bet panašiai dauguma skeptikų turbūt galvojo, kai tik antrą sezoną vairuodamas motociklą, pasišoviau įveikti kelią nuo Lisabonos iki Vladivostoko, kiek įmanoma greičiau ir dar vienas. Tad su mintimi, kad ne šventieji puodus lipdo, Sankt Peterburge atsidūriau pravažiavęs 10 kartų arba apie 20 moto valandų, iš kurių 2 dienos enduro sprinto varžybų.
_ROP9450
Pirmoji diena – techninė komisija. Renkamės parašus ir antspaudus iš įvairių tarnybų, dirbsiančių trasose. Privaloma vaistinėle neperšlampančiame dėkle, techniškai tvarkingas motociklas, priekinis žibintas, parašas už “juodąją dėžę”, kurios funkcijas atlieka GPS navigacija Garmin Etrex, pritvirtinta prie transporto priemonės. Pagal ją organizatoriai kontroliuoja dalyvių maršrutą, taškų įveikimo eiliškumą bei atstumą iki taško. “Etrex’e” sukelti tik taškai ir pagal jį gali kontroliuoti, ar tinkamu atstumu priartėjai prie taško. Taip pat visus taškus sukelia ir į mūsų navigacijas. Diena anksčiau visus formalumus susitvarkę Piterio motociklininkai jau spėjo apžvelgti maršrutus ir iš užduodamų klausimų organizatoriams buvo aišku, kad tos apylinkės daugumai pažįstamos, kaip savas kiemas. Startiniai numeriai, privaloma organizatorių reklama ant motociklų ir mes jau pasiruošę startui.
_ROP1217
Paskutinė nakvynė minkštoje lovoje viešbutyje prieš daugiau nei savaitės trukmės nuotykį. Simbolinis startas šeštadienio rytą Sankt Peterburgo centre. Visi dalyviai pravažiuoja per pakylą, kitaip dar vadinamą podiumu ir turi per kelias valandas pasiekti tikrąjį Ladogos startą – pirmąjį greičio ruožą. Tai tik pirmasis startas, kuomet kritiškai nužvelgiama konkurentų technika, žiūrovų akis pamalonina švarios, spalvingos ir blizgančios galingos transporto priemonės, energingi vairuotojai ir azartiškai nusiteikę šturmanai. Bet visi puikiai supranta – kova dar tik prasideda. Kova su savimi ir negailestinga gamta.
Pirmąją dieną mums reikia įveikti 269 kilometrus, iš jų net 52 kilometrus sudarys specialusis ruožas, skambiu pavadinimu „Karvės ketera“. Šiai keterai įveikti organizatoriai skiria penkių valandų laiko limitą. Jaudulys prieš tikrąjį startą dar didesnis, nei prieš važiuojant per pakylą. Trys… du…. vienas… Startas…
2015-06-02 Ladoga2 108
Kartu su rankenos “atsukimu” užsisuka jaudulio srautas ir mes pilnai susikoncentravę šauname pirmyn.
_Y6K0561
Pirmoji diena nepasirodė mums labai sunki. Nieko panašaus nei į ankstesniąją Ladogą, nei į tai, kokia dalia teko visureigiams. Labiau tokia įvadinė diena. Miško keliukai, smėlis, akmenys, samanos, rąstai ir balos. Vienas iš įsimintiniausių momentų – tai važiavimas pelkės “greitkeliu”. Tai tiesiog į pelkę sumesti rąstai, per kuriuos ir vyksta eismas. Vieni rąstai iškilę virš vandens, kiti panirę. Atleki didesniu greičiu prieš tokią balą ir turi per akimirką pasirinkti ar važiuoti nestabdant ir tikėtis, kad “kelias” yra, tik jis po vandeniu, ar toje vietoje yra pelkė be pagrindo. Gamta ir organizatoriai nepadarė neįveikiamų kliūčių ir teisingai naviguojant galima buvo lėkti ganėtinai dideliu greičiu. Tiesa, be galvos šturmuoti upelius ne pats geriausias pasirinkimas.
_MG_0279
Rodosi, gaila laiko prisistabdyti prieš kiekvieną ir gaišti, tačiau už brastos stovintys du motociklistai šlapi nuo galvos iki kojų primena, kad šiose pelkėse reikia būti atsargiems. Po vandeniu gulintis pasviręs ir dumblu apaugęs gelžbetoninis blokas sustabdė ekipažą, važiavusį prieš mus. Sėkmingai įveikus dar vieną kliūtį ir žvilgtelėjus per petį panašu, kad važiuojančius po mūsų ištiko toks pat likimas, kaip ir pirmųjų. Pirmosios dienos navigacija nebuvo labai sunki. Organizatoriai teisinosi, nenorėję perspausti ir padaryti sudėtingų varžybų ir pirmąją dieną visus supažindinę su varžybų formatu ir navigavimu.
_Y6K0573
Neišsiplečiant galėčiau pasakyti tik tai, kad organizatoriai mums paruošė tikrai smagias trasas ir mes kiekvieną dieną gavome dozę naujų įspūdžių ir patirties, važiuojant vis kitokia danga. Buvo dienų, kuomet navigacija tikrai nebuvo pati lengviausia ir į lyderių gretas išsiveržė tie, kas geriau navigavo. Natūralu, kad pirmąsias tris vietas pasidalino ekipažai iš Sankt Peterburgo, kurie šias apylinkes pažįsta geriausiai. Suomiai, važiuojantys tikrai techniškai, vieną vakarą guodėsi: „mes važiuojame labai greitai …tačiau ne ten, kur reikia“.
_MG_0551
Tai tiesa. Sunku parodyti gerą rezultatą, kuomet visi nuvažiuoja apie 50-60 kilometrų, o suomiai – 150km. Net ir patys lėčiausi turbūt nevažiuoja tris kartus lėčiau. Per visas aštuonias varžybų dienas padarėme dvi grubias navigacines klaidas, kurios mums kainavo apie pusantros valandos. Klaida vadinu tai, kad naviguojant nuo vieno taško link kito ir esant keliems maršruto pasirinkimams, pasirinkomo ne patį geriausią ir važiuojant kur kas blogesniu keliu buvo gaištamas laikas. Kartais patarlė – tiesiai arčiau aplink greičiau – veikia.
_Y6K9656
Nors nuspręsti važiuoti papildomus 5-6 kilometrus, kai tiesiai iki taško 300 metrų, būna sunku. Bet tai yra varžybų dalis, kuri lemia ne mažiau nei greitas ir techniškas važiavimas. Deja, bet ne mūsų klaidos privertė mus pasitraukti iš kovos dėl prizinių vietų. Prieš paskutinę varžybų dieną mūsų laukė ilgas pervažiavimas, kuriam mes skyrėme tikrai pakankamai laiko, jei ne vienas bet… sugedo musų automobilis, su kuriuo vežėmės motociklus. Važiuojant avariniu rėžimu, mums nepavyko laiku pasiekti starto vietos ir gautos trys su puse valandos baudos mus nubloškė i penktą vietą. Paskutinę dieną beliko tik finišuoti ir tikėtis priešininkų klaidų arba technikos gedimų. Deja, pirmas ketvertas važiavo užtikrintai ir po finišo niekas nepasikeitė. Apibendrinant, nors pirmas blynas ir buvo šiek tiek prisvilęs, jis buvo skanus. Graži gamta ir įdomios trasos atsveria begales uodų, mašalų ir erkių. Kitąmet organizatoriai, pasimokę iš savo klaidų, manau, varžybas padarys dar įdomesnes ir kova bus dar atkaklesnė, nes kitąmet bus jau dvidešimtoji – jubiliejinė Ladoga._ROP2003

Jei jums šis straipsnis buvo naudingas ir norite paremti šį projektą, galite tai padaryti paspaudę žemiau esančią nuorodą:
btn_donateCC_LG

VIDEO:

Tema: aut. Aidas Bubinas , Motociklai , Naujienos, informacija , Operatoriaus kelionės , Sportas , Straipsniai, publikacijos

23»